SAGIPP TASKS AND CHALLENGES
By Rep. Luz Ilagan (Gabriela Women's Partylist)
Founding President, SAGIPP
Maayong Hapon kanatong tanan:
Una nako tumanon ang tahas nako karong hapon, ang paghatag sa atong mga gimbuhaton o ang pagdawat sa mga hagit, tuguti ako nga mobalik lantaw sa kaagi sa SAGIP.
Tinuod ang SAGIP, O Solidarity Action Group for Indigenous People, usa pa lang ka P, kay wala pa nalakip ang peasants, natukod niadtong 1994.
Niadtong tuiga, namakwet ang mga kaigsuonan natong Lumad gikan sa Talaingod, tungod sa pagpanghasi sa mga sundalo nga gihimong security sa companya sa ALCANTARA and sons o ALSONS. Ang mga kalumaran nangita ug sanctuary sa Haran. Daghan ang niduyog sa kawsa sa mga namakwet, ug gani kauban nato karon ang mga maestra nga dako ang nahimong tabang isip mga miembro sa solidarity action.
I was the president of SAGIP at that time and allow me now to acknowledge two very active members of SAGIP who tirelessly worked to mobilize schools into providing material and financial support for the bakwets – Ma’am Meriam Estrada and Ma’am Elsa Villanueva.
Why am I drawing your attention to this fact? It is because History repeats itself. Today, we are re-launching SAGIPP. At present, our Lumad brothers and sisters have fled once again from the harassment and militarization of their ancestral domain, a repeat of what happened way back in 1994. Ang basehan sa pagtukod sa SAGIP, sa unang SAGIP, ania na usab, usa ka tataw nga ilhanan sa panginahanglan nga etukod pagusab ang SAGIPP, with another letter P.
This relaunching of SAGIPP include peasants. It is but proper for our tribal groups are also peasants and peasants are now feeling the brunt of intense militarization in the countryside. After listening to the sharing and the input of our resource persons, we must now prepare for the tasks and challenges that lie ahead of us.
Earlier, there was a reminder to correct the historical injustices committed against the indigenous people. This admonition can not be carried out if there is no clear understanding of the culture and traditions of the Lumads. The misconceptions and gross ignorance about the lives of indigenous people are perpetuated because of the failure to educate the rest of our people about the tribal communities. History books contain errors and discriminatory beliefs which have not been corrected through the years. Thus, the challenge is for members of the academe, to rectify the mistakes of the past and to provide the correct information so that the academic population would acquire the right perspective and the appropriate manner in relating with the Lumads. This reshaping of beliefs should be reinforced by groups and individuals who have had close contact and interaction with indigenous people and who can therefore partner with scholars and activists in the task of making up for the injustices that continue to be committed against the poor and the marginalized cultural communities.
Ang ikaduhang hagit alang kanatong tanan mao ang pag patuman sa panawagan sa SAGIPP. In the words SOLIDARITY ACTION GROUP FOR INDIGENOUS PEOPLES AND PEASANTS, the most important word is action. Of course solidarity among groups is essential but I believe that solidarity is already second nature for all of us. The operative word in this alliance is ACTION. We may go on and on with our forums, discussions and intellectual pursuits to address the concerns of the Lumads. But that is only half of the equation. What is urgent and necessary is ACTION. We must be able to translate the attitudinal shift and compassionate understanding of the issues of indigenous peoples into concrete action. The level and intensity of the support that the sectors can provide in carrying out the objectives of this group may vary but what is critical is that there is a clear behavioural manifestation of the intent to show solidarity with the indigenous people and peasants.
The third task is aimed at the sectors or organizations. Ang atong mga sector ug organisasyon adunay nagkadaiyang tumong ug advocaciya. Apan sa atong paningkamot sa pagpatuman sa mga tinguha sa SAGIPP, ang mga sector kinahanglan magkahiusa ug manglihuk subay sa nagkadaiyang capacidad ug rekurso. Sama sa akong gisulti na ganina, ang mga magtutudlo ug estudyante magtutok sa ilang kaugalingon nga lugar, sa eskewelahan. Ang mga manunulat o tigpasibya manglihuk ginamit ang ilang katakus sa natad sa ilang trabaho. Ang mga mamumuo angayan mogamit sa mga hinagiban sa pagorganisa sa ilang mga kauban. Ang tagasimbahan adunay responsibilidad nga magsabwag sa insakto nga inpormasyon ug mangalap sa mga material, ug laing pang mga porma sa hinabang alang sa atong kaigsuunang lumad. Sa laktud nga pagkasulti, tanang sector magpakabana, manglihuk ug modani pa sa lain arong mokaylap ang atong kampanya.
Ang ulahing hagit kanatong tanan, mao ang pagpaningil sa naka himo ug mga salaod batok sa mga Lumad. Kung atoang pasagdan ang mga nagapadayaon nga pagpanghasi, pagdaogdaog ug pagyatak sa tawhanong katuongod sa kalumaran, daw apil na kita sa kultura nga pasibo nga pagdawat sa mga mangilngig nga kasaypanan. If we do not seek accountability and responsibility for the human rights violations, the extrajudicial killings , the harassment and violence committed by both state and non-state forces, then we are taking part in this conspiracy and consequently we have allowed the culture of impunity to flourish. Kinahanglang papanubagun ang mga indibiwal, pundok o sector nga nitampo sa pagpanamastamas sa dignidad og mga katungod sa mga Lumad. WE must put a stop to the culture of impunity and bring to justice all those who have trampled on the basic human rights of the Lumad.
Kini, mga higala ang atong mga tahas ug hagit.
Usbon nako, congratulations sa mga convenors sa SAGIPP. Dako ang akong paglaum nga mapalig-on nato ang atong grupo ug makanunayon natong atubangon ang mga tahas ug hagit bisan walay krisis nga gina atubang. Padayon natong ipatuman ang atong gikasabutan isip mga miembro sa Solidarity Action Group for Indigenous People and Peasants.
Maayong hapon kanatong tanan.
No comments:
Post a Comment